GR11 -DEN 32.

Report z dneška píšu podruhé. Ráno jsem jej dokončil. Bylo to veledílo. Zbývalo mi přidat kumulativní vzdálenost. Bohužel se mi podařilo zavřít Whatsapp🙈

Ráno mě vzbudí dětský hlas. Děcka od vedle běhají po lese. Hrajou lesní hru. Bych chtěl být zase na chvíli jako oni, se zasním.

Slunce na mě zapomnělo. Asi severní strana. Je kosa jak sviň. Balím a jdu. Na parkovišti je dost aut. Kupodivu na trailu jdu sám. Chodník je vyšperkovaný jako v NP Ordesa. Úplná highway.

Pohrdl jsem dobrým flekem pro vykonaní potřeby u bivaku. Teď se mi to vrací😅Doleva je prudká stráň. Doprava je obří svah, že bych se z kutálel zpátky do Encampu. Tam už znova nechci. Moc na výběr nemám. Skáču doprava. V Andoře je hold všechno v kopci.

Pokračuju dál. Objevuje se řeka. Hledám místo, kde bych se konečně umyl. Zahlídnu postavu za zídkou. Asi další hiker. Jdu dál. Zídka a za ní je řeka s bazénky. Slunná louka mi nabízí ideální sušicí plac pro můj gear.

Když se připravuju na lázeň, přijde ke mně chlapík. Povídá, že jsem ho zastihl v nejmíň vhodný moment🤣Odpovídám, že jsem si chtěl dopřát koupel. Zasmějeme se tomu oba.

Je to Stijn (52, Eindhoven), jak jinak než z Holandska:) Loni dosel GR11 do Espotu. Letos jde do Puigcerdy [pučerdy]. Bavíme se o vybavení. Našil běžeckou trailovou vestu od Salomonu na bágl. Vznikl hybrid mezi vestou a batohem. Vypadá to dost dobře. Žádná fušařina👍

cabana a moc hezky postavená, čistá

Odchází. Jdu do vody. Teda je tam váhání. Zaznívá názor, že se stejně zpotím a možná večer by se umýt stačilo. Nakonec tam vlezu. Ledárna to je nevídaná. Úplný žiletky. Pocit je ale k nezaplacení.

Po dalších kilometrech se přede mnou otevírá nový svět, nové údolí. Nádhera. Připomíná mi Ordesu. Akorát tu nejsou žádní lidé.

Andorra asi zaslechla, jak oni píšu. Tak se mi to rozhodla vynahradit. Města jsou hnusný. Naštěstí přírodu nechali, jak se narodila👍

K refugiu de I’lla to máme za pár. Dneska bych to označil za odpočinkový den.

cabana – funkční

Refužko otevřeli teprve v roce 2017. Je super moderní. Vypadá jako Refugi de Cap de Llauset. Na zahrádce potkáme Paua. Obědváme. Dávám si jak jinak než Americano. Dobrá káva za ještě lepší cenu, na to, že jsme skoro ve dvou a půl kilometrech.

Pau vyráží. Se Stijnem dojídáme. Čeká nás 5km do údolí. Krátký výšvih do sedla na hranice Andorry a Katalánska. Jsme zpět ve Španělsku. Konečně.

refužko

Dolu je to zpočátku prudký. V jeden moment mám plný ruce a nohy, abych nehodil držku. Nakonec to ustojím. Pau mi dal přibližný místo plácku, kde bude bivakovat.

Zahlídnu jej napravo přes řeku. I přes množství kravského trusu tu tři fleky pro stany a tarp vymyslíme. Jdeme se opláchnout do řeky. Je to stejný jak ráno😅Zima.

Vaříme večeři. Br. kaše, sýr a voříšky.

Stijn nám představuje svůj gear. Jeho TarpTent je krásný. Váží jak můj tarp, ale level komfortu je, jak porovnávat noc v Ritzu a na hostelu🤣Je vidět, že má kluk něco nachozeno. Dost věci má z titanu. Hodně si toho vyrobil sám nebo dovezl z USA.

Kluci dělají taborák. Čoudí to šíleně. Jestli někdo přijde, svedeme to na Paua😅 Posedáme okolo.

Povídáme. Teda povídá hlavně Stijn. My s Pauem posloucháme. V 96 měl lezeckou nehodu. Tři měsíce strávil v nemocnici. Neměl už nikdy chodit, natož s batohem. Když běžel poprvé po nehodě parkem v Eindhovenu, potkal svou fyzioterapeutku😅Tu malém trefilo.

Za dva roky, kdy se dával do kupy, načetl Lonely Planet, udělal fahrplan, našetřil peníze a v 98 vyrazil na roční cestu kolem světa💪Historky z Nepálu, Pákistánu, Kurdistánu či Iránu patřily k tomu nejlepšímu, co jsme mohli večer vyslechnout❤.

nad refužkem

Když končil deset let života v UK, dostal odstupný a podnikl druhou roční cestu po světě👍 Konec táborákový seance zakončujeme diskusí o Tesle. Stijn má Teslu jako služební auto. Říká, že v ní občas spí a tak si pouští na přední sklo taborák🤣Pěkný.

bivak s klukama

Zaparkoval v Barceloně. V Puigcerde končí. Jede do Barky pro káru. Dojede do Benasque. Tam se střetne se svou holkou ze San Sebastianu, kterou potkal loni na GR11. Dobře promyšlený plán.

Před desátou to rozpouštíme. Noc je chladná. Padá rosa. Víc takových večerů, prosím.