GR11 – DEN 19.

V noci leje do 1:00. To raději kontroluju tarp, zda je vše, jak má byt. A je.

touhle stěnou jsme včera lezli dolů

Ráno vstáváme až v 7:40. Vlhko by se dalo krájet. Balíme. Usušíme po cestě.

sušíme u refugia de La Larri

Ta chvíle přichází u Refugia de la Larri – pastevecký přístřešek. Včera jsme tam chtěli přespat. U Pinety jsme dostali info, že už tam jiná skupina míří.

Vybalujeme všechny věci. Sušíme. Cvičím. Pomalu se začnou trousit krávy. Po nich koně. Velký koně. Jsou mohutní. Jako byl Moni Ňuf. Nevěnuju tomu pozornost. Do doby, než si na mě vyšlápnou dvě hříbata.

útok hříbat začíná:)

Nebyla to hříbátka z pohlednic, co jsem dostával na škole v přírodě. Tihle dva holomci se pustili do mého vybavení. Jedno mi vzalo pytlík s powerbankou. Druhy ukořistilo drysack. Nevěděl jsem, kam dřív skočit. Lidi se smáli. Fabian s Mariem též. Mne to moc legrační nepřišlo. Když jsem se snažil dostat věci zpět, hříbata se začala přetahovat. Přetlačování nefungovalo🤣 Jeden turista a Mario mi přišli po chvíli helfnout.

pospíchám:))

Naházel jsem všechno do báglu a utíkal na kopec porovnat. Nic se naštěstí nezničilo. Drysack a obal na tarp byly zaslintaný. Od krav bych to čekal, ale od hříbat fakt ne.

Ostatní mi popošli. V kopcích jsem do toho šlápnul. Po hodině jsem skupinu dohnal.

Mraky šly dneska už kolem poledne. To neznačilo nic dobrého. Leda že bude dřív pršet.

Fabian a Mário

Přešli jsme sedlo 2150 m.n.m. Začalo bouřit. Za sedlem ukazoval směrník 12km do Parzánu. Sem tam se spouštěl déšť. Když jsme byli 8km od města, rozpršelo se víc. Skovali jsme se do stodoly pro krávy a dali si oběd.

směr Parzán

Pokračování po šotolinové cestě byl nezáživný úsek. Pršelo. Pršelo dost. Parzán nás přivítal slejvákem. V tomhle městě jsou 2 supermarkety, 2 restaurace a benzínka. Nic dalšího tu nehledejte. Francouzi sem jezdí na nákupy. Hlavně pro alkohol.

Parzán dole v údolí

Jdeme na jídlo a promyslet, co dál. Ve městě potkáváme český pár. Jdou to samé akorát v opačném gardu. Dnes jsou 25. den na cestě. Říkají, že z Parzánu nahoru není 3-4 hodky, rovného plácku pro bivak.

12km dolů do Parzánu jdeme na autopilota. Šotolinová cesta pro auta příliš požitku nepřináší.

V bistru na benzínce se cpeme burgery s hranolkama a tatarkou.

pauza

V mapách si vytipujeme místo 1,5km za městem, kde doufáme, že to půjde. Nespěcháme. Voláme domu.

Přestává pršet, zde, v zapadákově (Mňága a Žďorp). Duše svoje nespasíme, ale jdeme na nákup.

Jídlo počítáme na 3 dny. Bágly jsou těžký. Máme problém do nich vše narvat. Dneska je den bez piva. Kupujeme si všichni Fantu. Na ráno mám lokální ovocný jogurty a ovoce. Cpu se banánem a přikusuju zelenou papriku. Mario kupuje kilový balení Haribo bonbonů🤣💪

údolí svišťů (marmotů)

Dojdeme na místo, které jsme si vyhlédli pro bivak. Najdu parádní plácek s kamennou zídkou. Zuze se to nelibí. Je to kousek od haciendy. Stojí u ni auto. Uvnitř se svítí.

nákup v Parzánu. Super vybavený obchod.

Nic lepšího z obhlídky nepřinese. Plac jde obhlídnout Mario. Vrací se s palcem nahoru. Fabian povídá, že na ně takhle přisel ožralý farmář na Zélandu, ať koukaj mazat.

Čekáme do soumraku. Pak stavíme.

S Fabianem se jdeme umýt do řeky. Je to ledárna. Ve 22:00 uleháme. Ráno bude brzký budíček, abychom tu nikoho nedráždili.