GR11 – DEN 15.

Spalo se pěkně. Teda pár nerovností pod mými zády bylo, ale na to sem si tu už pomalu zvykl.

Bivakovali jsme ve 2400 m.n.m. Je tu nezvykle teplo. Podivuje se nad tím i Mario (31, Madrid). Je v Pyrenejích jako doma. Jezdí sem i v zimě.

Od jezera překonáme 250 výškových a jsme v nejvyšším bodě dneška. Odtud klesáme a klesáme. Údolí je úžasný. Nejvíc mi to připomíná Gruzii. Ani široký, ani úzký, trochu zelený, posetý stromy.

Dolu si to hrne řeka, která padá z okolních kopců. Několikrát ji brodíme či spíše přeskakujeme:). Filtrujeme vodu. K Vánocům jsem dostal od Monči filtr Platypus Quickdraw. Je to skvělá věc a jsem s ním doposud moc spokojený.

Více se k mému gear listu rozepíšu později. Mario pouziva filtr Sawyer. To je klasika klasik.

Fabian nás doběhl

Děláme několik kratších zastávek. Po poledni během jedné z nich dochází k milému momentu. Fabian (38, Münster) nás došel. Měl den voraz. Pak spojil 2 etapy. Má radost, že nejde sám. Přiznává, že si máknul, aby nás dostihnul. Stálo ho to spousty sil. Noc, kdy jsme spali nahoře na hřebeni, strávil Fabian v ruinách staré budovy v Banos de Panticosa. Prý si tak splnil bobříka odvahy:)

Odpoledne poprchává. Mají přijít bouřky.

Bujaruelo

Metelíme to dolu. Bujaruelo je dle průvodce finiš dnešní etapy. Je tu refužko, kemp a spousta lidí. Bohužel se blížíme k NP Ordesa. Tento park patří k nejnavštěvovanějším v Pyrenejích.

románský most v Bujaruelu

Po malém pivu pokračujeme. Řeka tu vytváří přírodní bazénky. Fabian velí, že je pěkně a tak je třeba toho využít. Všichni tři skáčou do řeky. Já jediný odolám. Dělám zbytku dvorního fotografa.

Laškuju u toho se zmijí.

Nakonec se jdu svlažit do jednoho z bazénků. Voda je vskutku osvěžující.

Poslední 2 kilometry lesní stezkou a jsme v kempu Camping Valle de Bujaruelo. Pěkný kemp na ještě hezčím místě. U řeky, v lese, obklopený horama.

Parcely jsou terasovité. Obsazenost atakuje vrchní příčky.

Večer tu nikdo nehuláká. Nemusíme řešit opilé jedince, kteří by nás nenechali vyspat. Klídek.

Stavíme stany a tarp. Bouřka začíná. Mám stažený půlky z průtrže, která to rozjíždí do vysokých otáček.

schovka před bouřkou

Tarp nedisponuje podlážkou. Trnu u jídelny, zda se tarpíkem neprožene voda a nezažiju druhý přírodní bazének dne🙈🤣.

večer v kempu

Leje vydatně. I v noci.

Tarp obstál na jedničku. Venojovo stavitelské dílo by dnes zasloužilo cenu.

Vaříme. Ostatní odcházejí spát.

Ja dopisuju report za včerejšek.

Zítra plánuju v Torle můj první zero day. Odpočinek. Už je třeba.